ЦЕЛОДНЕВНА НАСТАВА

Написао 31 мар,2015

ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА ЦЕЛОДНЕВНЕ

НАСТАВЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ "КНЕГИЊА МИЛИЦА"

  1. Сви облици и видови образовано-васпитног рада са ученицимаобухваћеним целодневхом наставом пороистичу из заједничког плана и програма образовано-васпитног рада у основној школи, с тим што се домаћи задаци ученика организују и извршавају у школи и то као посебни, распоредом предвиђени часови самосталног рада или интегрално са осталим и наставним и другим часовима у школи.
  2. У одељењу целодневне наставе раде два наставника разредне наставе са подједнаким бројем часова у свим видовима рада са ученицима, правилном поделом послова на оба наставника, а редовну наставу наставник изводи из предмета: српски језик, свет око нас, ликовна култура, музичка култура и други наставник из предмета: математика, изборни предмет и физичко васпитање, са циљем постизања корелације у свим областима рада и прожимања свих часова обавезних активности са елементима самосталног рада.
  3. Самостални рад свакодневно траје два школска часа. Он се свакодневно организује из српског језика и математике а повремено у току године из света око нас и изборног предмета. Задаци урађени на часовима самосталног рада се анализирају, исправљају и вреднују.
  4. Ученику у целодневној настави могу се плански и педагошки организовано задавати следећи задаци:

                        - читање обавезне школске и домаће лектире

                        - читање листова и часописа за децу

                        - меморисање краћих поетских и прозних текстова

                        - вођење дневника календара природе

                        - извиђање,посматрање и практични радови са записивањем и илустровањем

                        - гледање и слушање одређених позоришних и филмских представа, као и телевизијских емисија

                        - посећивање културно-просветних установа, историјских и других значајних објеката

                        - учествовање у хуманитарним и другим друштвено-корисним акцијама, нарочито оним еколошког карактера

     

    * у слободном времену организују се свакодневно у трајању од најмање 150 минута, не рачунајући време јутарњег прихватања ученика. Те активности имају првенствено рекреативно - забавни карактер и могу бити: радно-техничке, производне и хуманитарне, културно уметничке, спортске и забавне. Организују се на принципу потпуне слободе избора, добровољности, самоорганизованост ученика у оквиру различитих група.

  5. Ученици у целодневној настави имају два оброка (доручак и ручак).
  6. План рада целодневне наставе у ОШ „Кнегиња Милица“. Радно време: од 7.30 до 16.30 часова

                        - Од 7.30 – Прихват ученика

                        - Од 7.40 до 8.00 часова – Одлазак на доручак у школску кухињу уз пратњу учитеља

                        - Од 8.00 до 11.30 часова – Настава (редовни часови и часови учења)

                        - Од 11.30 до 12.10 часова – Слободне активности (говорне вежбе и језичко стваралаштво, математичке игре, ликовно стваралаштво и физичке активности)

                        - Од 12.10 до 12.30 часова - Одлазак на ручак у школску кухињу уз пратњу учитеља

                        - Од 12.30 до 13.15 часова – Слободно време (спортске игре, друштвене игре, игре у школском дворишту, читање дечијих часописа, слушање музике, гледање цртаних филмова...)

                        - Од 13.15 до 15.30 часова – Настава (редовни часови и часови учења)

                        - Од 15.30 до 16.30 часова – Одлазак ученика уз пратњу родитеља

  7. Наставници у целодневној настави раде наизменично пре или после подне у току недеље. 
  8. У циљу спречавања физичког, интелектуалног и емоционалног преоптерећења ученика и наставника и заштите њиховог здравља обезбеђује се 

                        - педагошки и психолошки ритмички распоред часова којим се уважава сложеност садржаја програма и потреба за смењивањем мировања и кретања

                        - редовно проветравање радних просторија

                        - орджавање свакодневне личне хигијене у школи

                        - подстицање ученика на самоорганизовање, самопослуживање и самопроверавање

                        - стално настојање да више од половине времена проведеног у школи буде испуњено активностима и начинима рада који обезбеђују динамичне ситуације, кретање

                        - смештај одељења у мирније делове школске зграде са коришћењем ТВ-а

  9. Директор школе и стручни сарадници прате организацију рада и резултате рада у одељењу целодневне наставе
Прочитано 8509 пута Модификовано 31 мар,2020